måndag 11 mars 2013

Att sälja en häst

Det verkar vara helt omöjligt i dessa tider. Skambuden jag har fått på mitt föl får ju mig att rodna.
 Och sen har vi det här med avbetalning?! Hur tänker folk då?
 Vem äger hästen under avbetalningsperioden?
Vem står för försäkringen?
 Och vem äger hästen om nått går snett? Det är ju trots allt levande varelser vi har att göra med, och de kan ju va hela ena dagen och halta på tre ben dagen efter.
Banken har ju faktiskt också avbetalning, och då hade man ju sluppit alla dessa problem. Eller ?






Jag har skrivit i min annon att jag kan tänka mig byta mot förslag. Men tror ni att jag är dum i huvudet? Vad skulle jag med en 17 år gammal märr till, som inte fått några föl " men hon hade blivit en bra mamma " Eller en korsningsponny på 13, " hoppar kanon, men har inte tävlat nått " Vad ska ni då med mitt föl till?
Visst, frågan är ju fri, men kom igen.

Det är tur att jag inte har nån brådska att sälja, eller att jag sitter i nån pengaknipa som gör att jag skulle ta ett bud på 25 000. För då hade jag varit rätt knäckt nu.
Tur man ska avla lite ponnyhästar i framtiden, de verkar ju fortfarande gå att sälja för hyffsad peng. Inte samma utgifter på språng och levande föl avgifter som de är inom halvblodsaveln.




2 kommentarer:

  1. ska de bli ponnysar? jessi

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt att de ska bli några ponnysar i framtiden ja=)

    SvaraRadera