onsdag 6 mars 2013

Gårdagens pass

Rock har som sagt en förkärlek till lera. Och synen som mötte mig igår när jag skulle ta in honom fick mig nästan att börja gråta. Lera från topp till tå, även lyckats få in under täcket på baklåren. Helt makalös är han.






När jag väl lyckats få honom något sånär ren så åkte kandaret på. Känns mer naturligt att rida på det nu, inte samma känsla som jag har med tränsbettet, men vi kommer bättre överens sen jag bytte stång.
Kopierade i stort sätt passet jag red för Mollis häromdagen, och jag tror hon hade varit ganska nöjda med oss. Han har ju gått mycket mer nu, banan här hemma är ju fin nu, så man kan rida ordentligt igen.
Var väldigt fin i övergångarna och sidvärtsrörelserna fungerade i alla gångarter och i bägge varven. Ett bra pass och Rock svettades ordentligt för första gången hemma på länge.




Ultra fick ett pass på lina med lite upphöjd cavaletti.
Hon tyckte Emma var så läskig när hon höll på att bygga till oss, blåste upp sig som värsta hingsten och fjantade runt. Men när jag sen styrde på cavalettiserien så gick hon som tåget.När hon var riktigt koncentrerad så bromsade hon till och med upp lite själv inför serien för att komma in rätt. Hon är snabb i sina små ben.
Avslutade med att lägga upp den sista bommen till ett litet kryss. Läskigt tyckte Ultra första gången hon fick syn på det. Men även här, när hon koncentrerade sig så flöt det på fint. Hoppade utan någon som helst tvekan. Fick ett par riktigt fina språng. Så hoppa kan hon den lilla tunnan.
Hon var riktigt trött när vi var färdiga, travade av henne en stund och hon sänkte sig naturligt och frustade så nöjt. Tror att hon tyckte passet var riktigt roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar