torsdag 7 mars 2013

Vi kämpar på

Igår var jag uppe i Kyrkhult och hälsade på Frida Stensson. Hon bedriver sin verksamhet hemma på sina föräldrars gård precis i utkanten av byn. Hennes hemsida hittar du här : Frida
Vi rider inte på samma sätt, men vi strävar efter samma saker. Och om ni har en häst som inte går att lasta eller som inte går att rida från gårdsplanen så är det Frida ni ska ringa. Denna damen har tålamod som en ängel och det finns ingen häst hon inte kan lasta.

Vi pratade lite om det här med att driva företag, hon har ju hållt på ett par år och det känns tryggt att få lite tips och ideer. Bollade lite saker med henne om hur jag tänkt lägga upp det, och hon tyckte det lär bra. Känns skönt med lite tilltro.

Fick även med mig en sadel hem som kanske kunde passa Ultra. Passade helt gjorde den inte, men det var det bästa vi lagt på hennes rygg såhär långt. Den ville krypa upp och lägga sig på halsen bara, men jag tror en svanskappa kan fixa den lilla saken.









Arbetade henne lite för hand istället, repeterade bommarna och övade på övergångar. Hon hade lite svårt med koncentrationen, men det förstår jag, det sprang omkring fem hundar här på gården och busade. Så de var lite läskiga, men det kommer ju inte finnas nått denna damen väl blir rädd för sen, hon utsätt för allt. Och det är ju bra.







Rock fick sig bara ett joggingpass, hans prövning kommer ikväll. Då är det åter dags för Mollisträning, hoppas han är taggad. Rider vid fem, så jag får väl ta in och börja rykta vid middag om han ska se hyffsad ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar