fredag 15 mars 2013

Hästhandlare

Oj oj, vilken negativ klang detta ord har för många.
Har precis tittat på plus på svt-play. Avsnittet handlade om just hästhandlare. Jag känner inte till Team Caf, har inte köpt nån häst av dom eller känner nån ( tror jag ) som gjort det. Men... Dra nu inte alla som sysslar med försäljning utav hästar över samma kam. Det är väldigt beklagligt det som inträffat med de inblandade i detta program, och jag tycker att den som ska ha mest " skit " är veterinären som släppt igenom dessa hästar på besiktning.
Nu har man ju alltid som säljare utav en vara ett ansvar, men missnöjda kunder finns alltid. Förmedlar man för exempel 100 hästar på ett år så finns det ju en risk att det kan gå snett med 10 utav dem. Men de övriga 90 då? De köparna som är nöjda? De hör man inget om.

Jag försvara på inget sätt det som Team Caf har gjort i detta fallet, och jag tycker Camilla skulle ställt upp på intervju och bemött kritiken som hon fått, både för hennes och branschens skull, men jag känner många som livnär sig på just detta och jag tycker det är synd om de skulle bli drabbade pga inslaget i tv. Alla hästhandlare är inte skojare som säljer skadade hästar med manipulerade plåtar.

Jag hade vågat köpa häst utav en hästhandlare förutsatt att jag får använda min egen veterinär till besiktningen. Det är ett krav jag som köpare har, ett av många.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar