söndag 17 mars 2013

Kärlek, äkta kärlek.

Glöm rosor, diamanter och underkläder. Min man visade mig äkta kärlek och omtanke igår. När jag kom hem från jobbet så hade han skottat ridbanan. Det innebar ju att jag kunde, trots vädret motionera mina hästar. Lycka <3






Rock gick riktigt hårt på Mollisträningen. Mycket samling, både i galopp och trav. Och han var riktigt trött efter passet. Produceras mycket mjöksyra av denna grad utav samling. Så han fick i lördags bara ett " skritta bort träningsvärken pass ". Han var väldigt nöjd med detta, och lunkade på.
Ultra fick ett motionspass på lina och när hon sprungit av sig den värsta energin så satte jag upp. Denna dam kan det här med att bocka, och det ser jag helst att hon gör på lina, inte med mig på ryggen.
Red massa övergångar mellan skritt och trav. Hon var skitfin, styrkan kommer med stormsteg och det gör ju att hon bjuder till mer. Riktigt rolig att arbeta med nu.




Jobbade även idag till tre, och hade stora förhoppningar att banan skulle hunnit tina upp i solen. Och mycket riktigt, den var fullt ridbar.
Idag fick Rock gå lite hårdare, jag red samma övningar som på träningen i fredags. Fast jag fuskade, tog mylerbettet istället för kandaret. Ville verkligen rida igenom honom ordentligt och det gör jag fortfarande bättre på vanligt bett. Han gick super, var så mjuk och fin. Gjorde de samlingarna jag bad honom om, och gick inte upp i piaff när jag bad honom komma tillbaka i traven. Det gjorde han i fredags på kandaret. Även galopparbetet satt som en smäck, han kortade och längde utan att bli stark.

Ultar fick idag enbart ett pass på lina, inspänd. Mest för att jag var hemma själv här på gården och jag visste inte när Chista skulle komma hem. Och dels för att hon blir så trött av att jobba under ryttare. Har det jobbigt nog att bära upp sig själv med alla sina extrakilon, och jag vill inte att hon ska dra på sig några ansträngningsskador. Så vi skyndar långsamt.
Men hon var också jättefin idag, väldigt avslappnad och lyhörd för vad jag ville.

Resultatet av helgens arbete är alltså två superfina hästar och en trött matte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar