måndag 4 mars 2013

Hur lever man utan häst?

Hästar upptar en så stor del av min vakna tid, nästan lite väl bra tycker min man. Undra vad man hade gjort om man inte hade sysslat med hästar och ridsport?
Plockepinn eller minigolf kanske?

Igår fick Rock nya skor utav farbror Pekka. Nu är han som ny och redo för upptåg. Han fick vila igår, brukar inte rida mina hästar när de är nyskodda. Om det finns utrymme att träna som jag tänkt veckan som kommer ändå.






Ultra, hon började med att försöka springa över mig? Skulle in i samma box som Joy vid insläpp, och att jag stod ivägen verkade inte bekomma henne.Vi tog en liten diskussion om det hela, och jag tror inte hon kommer prova igen.
Väl ute på banan så var hon lite laddad, lite skillnad nu när de får riktigt bra fäste i underlaget. Brallade runt och fjantade lite innan vi kunde komma till arbete.
Travade lite cavalettibommar, lite övergångar och nu kan vi ju utan fara för oss eller allmänheten även utnyttja gångarten galopp.
Satt sedan upp och red lite volter av varierad storlek, väl framme till bettet med bra bjudning. Problemet med lite halvtaskig framåtbjudning är som bortblåst, hon pinnar på med spetsade öron. Hon tycker så om att arbeta och vill så gärna vara till lags även om det är jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar