fredag 8 mars 2013

Mollisträningen

Fick sällskap med mig på träningen igår. Katja ville följa med och se hur vi har det på vår fina klubb.
Rock har gått stadigt hela veckan, och han var inte så laddad som veckan innan.

Han skötte sig fint, eller ja.. Vi skötte oss. Mollis skällde inte på oss en ända gång, och det är bra för att va oss. Hon vet ju precis hur Rock fungerar och kraven på oss är stora.

Men, det finns alltid ett men.
Rock har i vänster varvet velat flytta in bakdelen när det blir jobbigt. Detta har jag lyckats få ordning på genom att va väldigt noggrann i min sits och att jag hela tiden befinner mig mitt över hästen. Vad gör Mr Rock då? Jo, han hittar på nya grejer för att komma undan. Nu när rumpan var på plats kom ytterbogen smygandes. Lätt att sitta rakt när hästen är skev. Suck, alltid är det nått. Men personligen så tycker jag det är lättare att hålla bogen än rumpan, man har ju hjälp av både skänkel och yttertygeln. Så nu fick vi lite nytt att jobba med, bra att han håller mig på tårna.

Men överlag ett bra pass, ibland det bästa för detta året och Mollis tyckte det var synd att jag inte skulle tävla imorgon, och nu, med facit i hand tycker jag detsamma. Lätt att va efterklok. Tur att det kommer fler tävlingar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar